Sakit tangan kaki dan mulut ataupun HFMD ini sering berlaku pada kalangan kanak-kanak. Tetapi tidak terkecuali, di kalangan dewasa juga ada yang alami masalah HFMD ini. HFMD memang sakit , bukan sahaj sakit bahagian terkena ruam tetapi, ia melibatkan seluruh badan, sendi dan sakit kepala. jadi Aizah nak kongsikan kepada semua Cara rawatan untuk pulihkan penyakit tangan kaki dan mulut iaitu HFMD ini .

Ini pula perkongsian daripada Dr Najihah, pengalaman anaknya yang telah pulih dari HFMD


TESTIMONI 18 : DR NAJIHAH BT ABDUL MUTALIB

*******
[Penyakit Tangan, Kaki dan Mulut (HFMD) Anak Saya Tidak Merebak dan Sembuh Selepas 5 Hari Setelah Saya Berikhtiar Dengan Suplemen Shaklee]
.

Assalamualaikum. Saya Dr Najihah, pengguna setia Shaklee sejak tahun 2011 lagi. Kenapa saya masih setia dengan produk Shaklee sejak dulu hingga kini? Sebabnya, keadaan kesihatan saya dan keluarga bertambah baik dengan izin Allah, setelah saya men’Shaklee’kan diri dan keluarga saya.

Alhamdulillah, pada kali ini untuk kesekian kalinya saya ingin kongsikan testimoni Shaklee seterusnya, yang dialami oleh anak saya yang dijangkiti HFMD. Tujuan saya kongsikan testimoni ini supaya lebih ramai lagi anda di luar sana yang menghadapi masalah yang sama, akan mendapat manfaat daripadanya.

HFMD atau juga dikenali sebagai Penyakit Tangan, Kaki dan Mulut adalah satu wabak atau penyakit berjangkit yang selalunya menyerang kanak-kanak. Virus HFMD amat mudah berjangkit terutamanya jika terkena kepada bayi atau kanak-kanak yang berada di taska, tadika atau kelas-kelas pra-sekolah.

Antara simptom-simptom yang akan dialami oleh anak-anak yang dijangkiti HFMD ialah:

1) Demam panas yang berterusan, on-off. Tak betul2 baik, badan terasa panas dan kadangkala suam je.

2) Anak-anak hilang selera makan.

3) Naik bintik-bintik pada tangan dan kaki anak-anak. Kadangkala ia jadi seperti melepuh di celah-celah jari.

4) Tumbuh ulser di bibir dan dalam bahagian mulut anak.

Saya memang selalu dengar dan baca tentang virus HFMD ni, tetapi alhamdulillah sejak anak pertama sehingga anak ke-5, tiada seorang pun yang pernah dijangkiti virus ini.

Namun begitu, anak ke-6 saya (Huda) telah terkena virus HFMD ini ketika berusia 2 tahun. Saya masih ingat ketika itu saya hanya berseorangan menguruskan anak-anak seramai 6 orang kerana suami bekerja di Kedah sementara saya pula bekerja di Terengganu. Kelam kabut juga kehidupan saya ketika itu kerana awalnya Huda mengalami demam on-off selama lebih seminggu.

Mulanya saya anggap Huda mengalami demam biasa sahaja, tapi apabila tangan dan kakinya dinaiki bintik-bintik seperti ruam yang banyak, saya mula risau dan bawa anak membuat pemeriksaan di klinik. Benarlah apa yang saya risaukan itu, setelah berjumpa doktor, doktor mengesahkan bahawa Huda telah dijangkiti virus HFMD. Rupa-rupanya, apabila saya bertanya cikgu taskanya, ada anak-anak di taska yang telah dijangkiti virus ini.

Doktor memberi beberapa jenis ubat termasuk ubat demam, ubat gatal dan ubat sapu. Doktor juga berpesan agar Huda mesti dikuarantin dan saya perlu menjaga kebersihan rumah, peralatan, barang-barang peribadi Huda semua kena jaga supaya tidak berjangkit dengan anak yang lain.

Apabila pulang ke rumah, saya bertekad untuk guna beberapa produk Shaklee sebagai ikhtiar untuk kesembuhan anak saya. Kebetulan juga, sehari selepas disahkan Huda dijangkiti HFMD, saya perlu pulang ke Kedah bersama anak-anak kerana menghadiri satu seminar di sana. Saya terus mandikan Huda dengan air yang dicampur beberapa titik Basic H Shaklee. Basic H ini amat bagus untuk menghilangkan gatal-gatal dan membasmi kuman dari terus merebak. Selain daripada itu, saya juga bagi Huda makan Nutriferon, Chewable Vitamin C dan sapu Krim Herbal Blend di tangan dan kaki. Nutriferon amat baik untuk tingkatkan antibodi tubuh anak-anak, begitu juga dengan Chewable Vitamin C . Jika diamalkan kedua-duanya insyaAllah ia dapat membantu meredakan demam dan mengelakkan jangkitan kuman.

Alhamdulillah, selepas 2 hari menggunakan 4 produk ini, saya dah mula nampak kesan pada penyakit Huda. Demamnya dah beransur kebah walaupun semalaman berada atas bas untuk ke Kedah. Bintik-bintik pada tangan dan kaki juga makin berkurang dan hilang. Huda juga dah tak gatal-gatal lagi pada tempat bintik ruam tu.

Sejujurnya, saya tak sempat pun beri Huda makan ubat yang doktor bekalkan untuk Huda. Selepas hari ke-5, Huda sembuh sepenuhnya dari Penyakit Tangan, Kaki dan Mulut ini. Saya rasa bersyukur sangat-sangat dengan situasi ini.

Sebenarnya, virus HFMD ini jika tidak ditangani dengan baik, ia boleh membawa maut walau ramai yang beranggapan penyakit ini bukan jenis penyakit kronik. Jadi sebagai ibu bapa, kita mesti berhati-hati dan mengambil langkah perlu jika sekiranya anak-anak kita dijangkiti virus HFMD. Anda boleh berikhtiar dengan suplimen Shaklee untuk membanteras gejala HFMD ini.

Tiada salah kita berikhtiar selagi demi kesihatan dan keselamatan anak-anak kita. Sekian dulu perkongsian saya, semoga ia dapat membantu anda yang mengalami masalah yang sama.

#supermomshakleestory
#ht3s8

Imej mungkin mengandungi: 1 orang, tersenyum, teks

Jadi usah tunggu lama-lama untuk cari supplement yang mempu membantu anak-anak kita kembali ceria dan aktif ini. hubungi aizah segera untuk aizah bantu anda dapatkan supplement HFMD ini di 0173053031

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge