Gusi berdarah boleh berlaku kepada sesiapa sahaja tanpa mengira peringkat umur, tetapi gusi berdarah ini lebih cenderong berlaku kepada wanita yang hamil dan menyusu. Gusi berdarah ini juga kadangkala disebabkan oleh radang gusi dan ada juga disebabkan sebenarnya kita kekurangan vitamin C dan K .

Aizah ingin kongsikan kepada semua , cara yang boleh mengatasi masalah gusi berdarah ini iaitu :-


[MASALAH GUSI BERDARAH HILANG DENGAN AMALKAN VITAMIN C SECARA KONSISTEN]

Assalammualaikum.
Kak ja nak share sikit pengalaman kak ja ambil vitamin c shaklee.

Dulu, sebelum kenal Shaklee, kak ja memang mudah kena selsema. Mudah batuk. Mudah lebam pada badan bila terhantuk. Gusi berdarah time gosok gigi.

Nampak! Banyakkan masalah kak ja.
Ni semua disebabkan kurangnya vitamin C dalam badan. Sebab kak ja sendiri kurang makan sayuran dan buahan.

Selsema dan batuk ni mudah sangat berjangkit pada kak ja. Janganlah ada orang yang selsema atau batuk. Memang kak ja akan ambik turn lepas tu. Rasanya dalam sebulan tu macam takde hari yang sihat untuk kak ja. Ubat selsema tu dah jadi kawan baik kak ja┬á😔.

Bab lebam plak, pantang terhantuk sikit, mesti naik lebam pada anggota badan. Kadang2 tak perasan pun bila terhantuknya. Tau2 je dah lebam. Lebam nak baik pun ambil masa berhari2.

Masa gosok gigi, gusi selalu berdarah. Wajib berdarah setiap kali gosok gigi. Gigi pun rasa nyilu je setiap kali digosok.

Kak ja start ambil Sr Vita C Plus 6 tahun yang lepas. Vitamin C ni antara vitamin wajib kak ja setiap hari.

Sebenarnya kak ja sendiri tak perasan sejak bila masalah2 kak ja tu hilang. Lebam dah takde. Gusi dah tak berdarah. Selsema tu kadang2 ada jugak, tapi susah sangat nak berjangkit berbanding dulu.

Bersyukur sangat sebab kesihatan semakin baik. Kulit muka pun makin bersih dan cantik.

Tak pernah menyesal kenal Shaklee.
Terima kasih Shaklee.

Imej mungkin mengandungi: 1 orang

Jadi jika anda alami masalah gigi berdarah, aizah memang cadangkan ambil supplement / vitamin c ini . In Shaa Allah ia sangat membantu. nanti gila gosok gigi dah tiada ngeri berdarah lagi .

Untuk dapatkan vitamin c ini, boleh hubungi aizah terus di :-

0173053031

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge