Sakit lutut memang menyakitkan, Sakit lutut biasanya dialami oleh warga emas . Tetapi sekarang sakit lutut tidak mengenal usia , orang muda juga sering mengadu sakit lutut. Sakit lutut di kalangan warga emas kebanyakannya berlaku akibat penuaan berlaku dalam sendi iaitu permukaan sendi rawan menipis dan cecair pelincir pula mula berkurangan. Sakit lutut di kalangan orang muda pula sering berlaku kerana beraktiviti lasak sehingga terjadinya kecederaan lutut. Malah ada juga sakit lutut akibat masalah berat badan.

Apabila kita mengalami sakit lutut, kita akan rasa tanda berbunyi “klik” dibahagian lutut disebabkan geseran pada sendi dan sendi kita terasa ketat dan kaku apabila kita terlalu lama berehat dan ingin memulakan pergerakan.Sakit lutut ini boleh sampai kita susah nak lakukan pergerakan dan berjalan. Lagi parah jika kita tidak ambil tindakan untuk rawatan , ia boleh sebabkan sakit lutut kekal dan mungkin juga tidak berfungsi sehingga perlu lakukan pembedahan.

Simptom Sakit Lutut

Tempat dan sakit lutut bergantung pada punca terjadinya sakit lutut . Di antara simptom dan tanda yang boleh kita perhatikan ialah :-

  1. Susah ingin lakukan pergerakan lutut
  2. Lebam di kawasan sakit lutut
  3. Lutut rasa tidak stabil dan lutut rasa lemah. ini sering berlaku kepada pesakit yang alami koyakan ligament
  4. Bunyi akan terhasil apabila lakukan pergerakan pada lutut , samaada berjalan ataupun membengkokkan lutut.

Cara Yang Berkesan Atasi Sakit Lutut

Saya perkenalkan cara wanita ini ikhtiar mengatasi sakit lutut sehingga pulih. Wanita ini ikhtiar dengan set ikhtiar legakan sakit lutut shaklee iaitu

  1. vivix shaklee
  2. Collagen shaklee
  3. Ostematrix shaklee

ikuti sharing daripada puan Siti Rozita ini .

 SITI ROZITA OTHMAN

[SAKIT SENDI DAN LUTUT BERKURANGAN SELEPAS AMALKAN SUPLEMEN SHAKLEE]
.

Apa perasaan anda bila terseliuh, kemudian jatuh terduduk dalam bilik air. Pasti rasa terkejut dan takut . Betul tak..?
.

Begitu lah yang terjadi pada saya . Dua kejadian lain hari. Lain masa tetapi pada bulan yang sama. Bulan lepas kan musim hujan. Jadi kerap ulang alik ke dapur. Yelah kan seharian hujan. anak-anak pula kejap-kejap nak susu..kejap2 masuk bilik air, pastu lapar balik.
.

Tak senang duduk melayan 3 beradik ni. Husna pulak baru belajar tak gunakan pampers. Jadi tumpu pada dia lebih. Huzaifah pula ada permainan baru. Suka buka tutup peti ais. Habis berkecah dia main air. Apa lagi.. tengah terkedek-kedek Kak Ita jalan ke dapur, terpelecok lah, tak perasan ada air. Nasib baik tak jatuh gedebuk. Selawat banyak-banyak. Nak marahkan Huzai dia apa tau kan.
.

Terkejut sebab kaki terpelecot. Cepat-cepat saya sapu krim Herbal Blend. Risaunya hati hanya Allah sahaja yang tahu. Kejap-kejap tengok kaki ada kesan bengkak atau biru. Alhamdulillah tak ada apa-apa. Cepat-cepat saya ambil Vivix dan terus bancuh dengan kolagen. Alhamdulillah. Bangun pagi esoknya tak ada bengkak dan sakit kaki.
.

Selang beberapa hari saya jatuh terduduk pulak dalam bilik air. Licin sebab air dari basuhan mesin basuh. Entah macam mana fikiran melayang masa tu. Agaknya lupa nak baca doa masuk tandas pun iyer juga.
.

Dipendekkan cerita, pinggang dan perut saya sakit akibat kesan terjatuh tu, saya sapu minyak panas di bahagian yang sakit dan minum Vivix campur kolagen. Setiap hari saya minum 2 kali . Pagi dan malam. Dan sebelum tidur, saya makan Ostematrix 5 biji setiap hari.
.

Alhamdulillah sakit pinggang dah hilang, tiada apa-apa yang saya takutkan terjadi. Tetapi haid saya pula keluar terlampau banyak. Bila ke klinik doktor kata takde apa-apa , mungkin sebab hormon. Dalam masa sama saya pergi berurut . Mak bidan kata peranakkan saya turun sikit, Lagipun memang setiap 3 bulan saya akan berurut badan di kampung. Alhamdulillah semua nya baik-baik dan tiada apa yang perlu saya risaukan.
.

Dalam masa yang sama tekanan darah tinggi saya pun stabil. Maklumlah bila dah masuk umur 40-an ni semua nak kena jaga. Lebih-lebih lagi bab kesihatan ni. Mungkin ramai tak tahu bahawa kolagen Shaklee sangat bagus untuk sendi juga. Bukan hanya untuk cantik semata mata tau.

Bagi mereka yang mempunyai masalah sakit lutut atau sendi boleh cuba amal minum kolagen Shaklee dan Ostematrix, rasakan perbezaannya.

Mengapa dan bagaimana Kolagen Shaklee untuk sendi?

Kolagen Shaklee mempunyai unsur ekstrak kerangan laut yang mana ia mengandungi glucosamine yg bantu membuat bendalir sebagai pelincir sendi.
.

Manakala Vivix pula membantu memperbaiki sel-sel badan kita. Memang terbaik lah setiap suplemen Shaklee . Pelbagai jenis dan setiap satunya mempunyai khasiatnya tersendiri.
.

Kita usaha untuk ke arah yang lebih sihat. Shaklee sahaja satu-satunya supplement brand yang terbukti berkesan melalui Landmark Study.

Diantara testimoni yang lain ialah :-
Jadi cara ikhtiar untuk legakan sakit lutut ini sangat berkesan untuk di ambil tidak mengira usia. Daripada terpaksa melakukan pembedahan dengan berbelas ribu ringgit , apa kata anda ikhtiar dahulu dengan set sakit lutut shaklee ini seperti mereka . In shaa Allah kita berusaha .
Anda yang berminat dengan set sakit lutut shaklee ini , boleh hubungi saya :-
Klik button Whatsap di bawah ini untuk terus whatsap saya atau seperti no tertera di bawah  🙂

Atau anda boleh membuat pembelian secara online dengan mudah di :-

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=b193a092f2d6f4063f7f230cc1de3317

Jika pembelian online , sila hubungi saya untuk dapatkan pakej konsultasi dan tips menarik.

Disclaimer  :  Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat,menyembuh atau mencegah sebarang penyakit baca selanjutnya……

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge