Merokok memang kita dah tahu keburukan dan kesan dia kan? jadi saya tidak mahu membincangkan kesan dia . saya terus ingin kongsikan petua dan cara berkesan berhenti merokok. Nak berhenti merokok ini bukan mudah tetapi jika kena pada cara dan juga serasi, ia menjadi senang dan anda pasti berjaya ceraikan rokok dengan talak 10. hehehe. Cerai dengan rokok ni , duit rokok tu macam-macam boleh buat , boleh simpan banyak duit pun ya juga. betul tak?

Jom saya kongsikan petua nak berhenti merokok :-

  1. Selalukanlah berus gigi, ada orang bila selalu gosok gigi akan kurang rasa nak merokok sebab mulut sentiasa rasa segar . haa boleh la cuba tu .
  2. Gantikan dengan gula-gula . bila terasa ingin merokok, cepat-cepat kita ambil gula-gula. kebiasaanya boleh ambil gula-gula yang terasa mint. atau haks .
  3. Jom dengar video saya ini

4) Tidur secukupnya . bila kita tidur dengan cukup, kita mngurangkan rasa stress. dalam masa yang sama boleh kurangkan rasa ingin merokok juga.

Selain petua-petua di atas , saya ingin kongsikan pada semua , seorang encik ini merokok selama 30 tahun. tetapi dia berjaya berhenti merokok dan kini dia tiada lagi rokok menemani encik ini :-


Assalamualaikum…Semangat Pagi semua 
Nama saya Nasiruddin Sulong (51th), seorang suami dan bapak 6 org anak.
Disini saya ingin kongsikan pengalaman saya mengamalkan produk Shaklee yaitu VIVIX.

Saya seorang perokok tegar, awal saya merokok pada usia belasan tahun, hampir 30th lebih saya bergaul dengan nikotin…bayangkan 1 hari saya boleh habiskan 2 bungkus rokok Marlboro Light bahkan lebih…dah berapa banyak pembaziran yg saya lakukan dan juga merosakkan diri secara perlahan2 huhuhu sedihnya kalau ingat itu…

Dalam hati ada niat nak berhenti merokok tetapi selalunya gagal, kegagalan itu saya sendiri tak tau pasal apa hehee…Sampai pada satu masa anak sedara saya perkenalkan Shaklee. 5 September 2013 saya mulai mengkonsumsi VIVIX.. awalnya hanya untuk menjaga kesehatan aja & tidak ada maksud untuk berhenti merokok…saya minum 1sdt setiap mlm sebelum tidur…
Minggu pertama takde apa2 kesan hanya saja badan lebih bertenaga, masuk minggu kedua mulailah perasaan berkecamuk ada apa gerangan…kenapa dengan aku ni…kenapa rokok ni tak abis lagi dah 3hr dah ni…rasanya pun dah mulai hambar…setiap pagi biasanya aku minum nescafe tetapi sejak kebelakangan ini kenapa rasa nescafe ni pun jadi lain macam…mulai dari situ lah saya pun bulatkan tekad untuk berhenti merokok…niat sudah kuat nak berhenti dan semangat pun kena kuat juga…
Banyak ujian yang saya lalui dari kawan2 yang asik cakap “halah kejap je tu nanti jg sambung merokok lg hehehe” tetapi saya kuat kan diri dan mental saya untuk buktikan kalau saya boleh berhenti (lagi pun saya dah puas dah merokok hehehe)…Ada doktor kata kalau nak berhenti merokok harus slow-slow tak boleh terus berhenti kerana nanti akan ada simptom2 setelah berhenti merokok ni seperti sakit kepala, selesma, batuk2 dan byk lg…tapi Alhamdulillah saya tak ada simptom2 itu kemungkinan dikarena VIVIX telah back up saya untuk tidak merasakan simptom2 tersebut…
Saya amalkan VIVIX selama 1bulan 15hari (1botol VIVIX je) setelah VIVIX habis saya minum VITALEA dan bila vitalea habis saya masih tetap minum lg tetapi tak selalu minum bila sang isteri tercinta ingatkan baru lah saya minum, Alhamdulillah dah 2thn saya berhenti merokok…sekarang ni saya just minum VITA-C sehari 1 biji je…
Demikianlah perkongsian saya bersama produk Shaklee “VIVIX”, semoga pengalaman saya ini boleh membantu anda-anda yang ingin berhenti merokok dan untuk jadi lebih sehat dan bertenaga…
Terima Kasih Shaklee

Jadi telah terbukti berkesan kan ? jadi kenapa nak tunggu lama untuk dapatkan sebotol vivix ini yang mampu bantu anda berhenti merokok?

hubungi aizah sekarang untuk aizah bantu …

Klik button Whatsap di bawah ini untuk terus whatsap saya atau seperti no tertera di bawah  

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge